תחום המסעדנות שונה מעסקים אחרים. המחיר של המוצר אותו רוצים למכור בעלי העסק משתנה לפי עונה. עלות מנה במסעדה תלויה בכמה גורמים, ביניהם חומרי הגלם בהם משתמשים על מנת להכין את המנה. למרות זאת, כמו כל עסק אחר, גם בעל מסעדה צריך לבנות תוכנית עסקית כדי לחזות רווחים או הפסדים אפשריים.
כתיבת תוכנית עסקית למסעדה
על מנת לבנות תוכנית עסקית בעל מסעדה יש לשאול שתי שאלות עיקריות. הראשונה היא מה הקונספט שבעל המסעדה רוצה ? והשניה היא איזה אוכל הוא רוצה למכור ?.
לכל שאלה צריכה להיות אך ורק תשובה אחת וברורה, בעיקר אם מדובר בשותפים, כיוון שבעת בניית תוכנית עסקית למסעדה יכולים לעלות רצונות רבים אך ללא החלטה ברורה וללא הסכמה בין השותפים. לאחר שיש תשובות ברורות ניתן לפלח את עלויות הקמת המסעדה ולכתוב את התוכנית העסקית.
תוכנית עסקית היא חלק בלתי נפרד מתוכנית כלכלית והיא חשובה על מנת לבנות אסטרטגיית עבודה בפן הכלכלי. התוכנית עוזרת לבעל המסעדה, או כל עסק אחר, להבין איפה מתבצעת חריגה, האם יש מנות בעייתיות, ואם כן איזה מהן, ולמעשה מה מוכר ומה לא.
כל תוכנית עסקית כוללת תקציר מנהלים, ניתוח שוק, ניתוח מתחרים, תוכנית שיווקית ותחזיות כלכליות, אך לתוכנית עסקית של מסעדה מתווסף חלק ייחודי: סוג המסעדה.
בתוכנית העסקית חייבים לתת אפיון למסעדה שהיזם מעוניין להקים. למעשה, יש להחליט על סוג המסעדה – האם זו מסעדה ים תיכונית, מסעדה איטלקית וכדומה. חשוב להגדיר מראש ובדיוק איזה אוכל יוגש במסעדה, כיוון שסוג האוכל משפיע בצורה ישירה על ההוצאות וההכנסות של בעל המסעדה או השותפים בה.
בנוסף, תחום המסעדנות הוא תחום תחרותי מאוד לכן יש להתכונן לקראת הקמת המסעדה בהתאם על ידי ניתוח מלא של המתחרים בתחום. בדיקה ראשונית של התחום יכולה לגלות לך מהם סיכויי ההצלחה של המסעדה כתלות כמיקומה.
לפרטים נוספים על כתיבת תוכנית עסקית למסעדה, אנחנו מזמינים אותך ליצור עימנו קשר על ידי מילוי הטופס הבא :