אתה בוודאי יודע שתוכנית עסקית משקפת נקודת זמן בעסק שלך וכיצד אתה מתכוון ליעל אותו בעתיד. לכן, תוכנית עסקית היא לא מסמך קבוע, אלא מסמך שדורש עדכון תמידי.
מתי צריך לעדכן תוכנית עסקית?
הנה 7 מצבים בהם תדרש לעדכן את התוכנית העסקית, גם אם אחד מהם רלוונטי אליך, מומלץ לעדכן אותה :
- תקופה פיננסית – אם תקופה פיננסית חדשה בפתח, מומלץ לעדכן את התוכנית. בדרך כלל, מעדכנים את התוכנית העסקית אחת לשנה, רבעון או במקרים קיצוניים אחת לחודש (במידה והתחום בו אתה עוסק משתנה במהירות).
- מימון – אם אתה זקוק למימון או למימון נוסף, תהיה חייב לעדכן את התוכנית ולאפשר לבעלי ההון לסקור בצורה טובה יותר את העסק או החברה.
- שינוי מהותי בשוק – שינויים מהותיים בשוק בו אתה פועל מחייבים אותך לעדכן את התוכנית העסקית. שינויים יכולים להיות מתחרים חדשים, שינוי טעם הלקוחות, רגולציה, טרנדים ועוד.
- פיתוחים והמצאות – אם החברה עומדת לפתח מוצר/שירות חדש, טכנולוגיה או יכולות בלעדיות, הגיע הזמן לעדכן את התוכנית העסקית.
- שינוי במבנה הניהול – שינוי מנהלתי בחברה גורר שינוי של התוכנית העסקית. מנהלים חדשים אשר מתווספים לחברה יעזרו בתוכנית המעודכנת להסקת מסקנות, הצבת יעדים ומטרות עתידיות.
- חציית מחסום – אם החברה הצליחה לחצות מחסום מהותי כמו מעבר ממשרד ביתי למשרד חיצוני, עליה ברווחים מעל 100,000 דולר בחודש, העסקת 100 עובדים וכדומה – אתה חייב לעדכן את התוכנית העסקית כך שתשקף את התפתחות החברה והתוכניות העתידיות שלה.
- כורח המציאות – אתה חייב לעדכן את התוכנית העסקית אם התוכנית הקיימת כבר לא משקף את המציאות בחברה או בתחום העיסוק.
תוכנית עסקית ישנה הופכת עם הזמן ללא רלוונטית ולכן היא דורשת עדכון תמידי. לפרטים נוספים על עדכון תוכנית עסקית לעסק, אנחנו מזמינים אותך ליצור עימנו קשר על ידי מילוי הטופס הבא :